1. زودتر آماده شوید

  • در مورد شرکت و موقعیتی که برای آن درخواست می کنید تحقیق کنید
  • رزومه خود و سایر اسناد مرتبط را بررسی کنید
  • پاسخ دادن به سوالات متداول مصاحبه را تمرین کنید
  • یک خودکار و کاغذ آماده برای یادداشت برداری داشته باشید

2. سریع پاسخ دهید

  • به محض زنگ خوردن تلفن را بردارید
  • خود و نام خود را به وضوح معرفی کنید
  • از یک تبریک حرفه ای مانند “سلام، این [نام شما] است” استفاده کنید

3. در مکانی ساکت باشید

  • یک فضای آرام و بدون حواس پرتی برای برقراری تماس پیدا کنید
  • هر گونه سر و صدای پس زمینه یا حواس پرتی را خاموش کنید

4. از تلفن ثابت یا اتصال اینترنتی مطمئناستفاده کنید

  • از استفاده از تلفن همراه یا اتصال ضعیف اینترنت خودداری کنید
  • مطمئن شوید که تلفن یا رایانه شما کاملاً شارژ شده و آماده استفاده است

5. واضح و آهسته صحبت کنید

  • کلمات خود را بیان کنید و با سرعت متوسط ​​صحبت کنید
  • از کلمات یا عبارات پرکننده مانند “اوم” یا “پسندیدن” اجتناب کنید

6. با اعتماد به نفس و مشتاقباشید

  • علاقه خود را به شرکت و موقعیت نشان دهید
  • مهارت ها و تجربه مرتبط خود را برجسته کنید

7. با دقت گوش کنید

  • به سوالات و دستورالعمل های مصاحبه کننده توجه کنید
  • در صورت لزوم یادداشت بردارید

8. سوال بپرسید

  • لیستی از سوالات را برای پرسیدن از مصاحبه کننده تهیه کنید
  • علاقه خود را به شرکت و موقعیت نشان دهید

9. برای صحبت در مورد رزومهتان آماده باشید

  • قبل از تماس رزومه خود را مرور کنید و برای بحث در مورد آن آماده باشید
  • برای توضیح هرگونه شکاف در سابقه شغلی یا تحصیلات خود آماده باشید

10. صادق و معتبر باشید

  • در مورد شرایط و تجربه خود صادق باشید
  • خودت باش و از تلاش برای تبدیل شدن به کسی که نیستی پرهیز کن

11. از گرامر و واژگان مناسب استفاده کنید

  • از دستور زبان و واژگان مناسب هنگام صحبت کردن استفاده کنید
  • از استفاده از اصطلاحات عامیانه یا محاوره اجتناب کنید

12. از قطعپرهیز کنید

  • قبل از پاسخ دادن منتظر بمانید تا مصاحبه کننده صحبت خود را تمام کند
  • از قطع صحبت یا صحبت با مصاحبه کننده خودداری کنید

13. از زبان بدن مثبتاستفاده کنید

  • از زبان بدن مثبت استفاده کنید، مانند صاف نشستن و تماس چشمی
  • از بی قراری یا خم شدن خودداری کنید

14. برای شفاف سازی آماده باشید

  • اگر سوالی را متوجه نمی‌شوید، توضیح بخواهید
  • تصور نکنید که می دانید مصاحبه کننده چه می پرسد

15. خودتانباشید

  • خودت باش و از تلاش برای تبدیل شدن به کسی که نیستی پرهیز کن
  • سعی نکنید آن را جعل کنید یا وانمود نکنید که دارای شرایطی هستید که ندارید

16. اشتیاقتان را نشان دهید

  • علاقه خود را به شرکت و موقعیت نشان دهید
  • ایده ها و افکار خود را در مورد شرکت و صنعت به اشتراک بگذارید

17. از مثالها استفاده کنید

  • از مثال‌های خاص برای نشان دادن مهارت‌ها و تجربیات خود استفاده کنید
  • نمونه های ملموسی از دستاوردهای خود ارائه دهید

18. محترم باشید

  • با مصاحبه کننده با احترام و حرفه ای رفتار کنید
  • از درگیری یا مشاجره پرهیز کنید

19. زمان را پیگیری کنید

  • زمان را پیگیری کنید و حواستان به طول تماس باشد
  • برای پایان دادن به تماس زمانی که مصاحبه کننده نشان می دهد زمان پایان است آماده باشید

20. پیگیری کنید

  • پس از تماس یک یادداشت تشکر یا ایمیل ارسال کنید
  • برای تأیید هر گونه گام بعدی یا اقدامات بعدی با مصاحبه کننده پیگیری کنید

21. ذهنی باز داشته باشید

  • در طول تماس ذهنی باز و منعطف داشته باشید
  • مایل به یادگیری و رشد با شرکت باشید

22. از لحن حرفه ایاستفاده کنید

  • از لحن و زبان حرفه ای در طول تماس استفاده کنید
  • از استفاده از اصطلاحات عامیانه یا محاوره اجتناب کنید

23. برای پرسیدن سوالها آماده باشید

  • لیستی از سوالات را برای پرسیدن از مصاحبه کننده تهیه کنید
  • علاقه خود را به شرکت و موقعیت نشان دهید

24. خودتانباشید

  • خودت باش و از تلاش برای تبدیل شدن به کسی که نیستی پرهیز کن
  • سعی نکنید آن را جعل کنید یا وانمود نکنید که داریدمدارکی که ندارید

25. اشتیاقتان را نشان دهید

  • علاقه خود را به شرکت و موقعیت نشان دهید
  • ایده ها و افکار خود را در مورد شرکت و صنعت به اشتراک بگذارید

26. از زبان مثبتاستفاده کنید

  • از زبان و عبارات مثبت در طول تماس استفاده کنید
  • از زبان منفی یا انتقادی پرهیز کنید

27. برای صحبت در مورد نقاط قوت خود آماده باشید

  • برای صحبت در مورد نقاط قوت و شایستگی های خود آماده باشید
  • دستاوردها و دستاوردهای خود را برجسته کنید

28. آماده صحبت در مورد نقاط ضعفتان باشید

  • آماده باشید تا در مورد نقاط ضعف و زمینه های بهبود خود صحبت کنید
  • تمایل خود را برای یادگیری و رشد نشان دهید

29. برای پاسخ به سوالات رفتاری آماده باشید

  • نمونه هایی از تجربیات گذشته و نحوه ارتباط آنها با موقعیت را آماده کنید
  • آماده باشید تا در مورد مهارت های حل مسئله و توانایی کار تحت فشار صحبت کنید

30. برای پاسخ دادن به سوالات فنی آماده باشید

  • نمونه هایی از مهارت ها و دانش فنی خود را آماده کنید
  • آماده پاسخگویی به سوالات مربوط به تجربه خود با نرم افزار یا ابزار خاص باشید

31. برای پرسیدن سؤالات بعدی آماده باشید

  • لیستی از سوالات بعدی را برای پرسیدن از مصاحبه کننده تهیه کنید
  • علاقه خود را به شرکت و موقعیت نشان دهید

32. برای بحث در مورد حقوق و دستمزد آماده باشید

  • برای بحث در مورد انتظارات حقوق خود آماده باشید
  • درباره میانگین حقوق برای این موقعیت تحقیق کنید و برای مذاکره آماده باشید

33. برای بحث در مورد مزایای آماده باشید

  • برای بحث در مورد مزایای موقعیت و شرکت آماده باشید
  • درباره مزایا و مزایای شرکت تحقیق کنید

34. برای بستن تماس آماده باشید

  • برای پایان دادن به تماس و تشکر از مصاحبه کننده آماده باشید
  • علاقه خود را به شرکت و موقعیت نشان دهید

در نتیجه، پاسخ دادن به تماس تلفنی مستلزم آمادگی، اعتماد به نفس و نگرش حرفه ای است. با رعایت این 34 نکته، می توانید شانس موفقیت خود را افزایش دهید و تأثیر مثبتی بر مصاحبه کننده بگذارید.

منابع و مراجع دارای اعتبار بالا:

  1. «هنر مصاحبه تلفنی» اثر میشل دوما
  2. «مصاحبه تلفنی برای آدمک‌ها» اثر جویس لین کندی
  3. «تسلط بر مصاحبه تلفنی» اثر جری آر. کاتز
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...